Icre de chia, salata de icre false, rapide, nutritive, de post VIDEO

RETETA VEGANA DE ICRE CU SEMINTE CHIA SI ULEI DE IN

Salata de icre cu seminte chia este o reteta extrem de ingenioasa, o reinterpretare in varianta a salatei de icre din ingrediente vegetale, reusind sa obtina in mare masura consistenta si gustul (aproape) identic cu al salatei clasice de icre.

salata de icre chia
icre de chia

In copilaria mea, mama facea de post niste icre false, cu gris. O sa facem si reteta respectiva aici ca nu era rea la gust deloc. Dar era cu gris si, clar, nu era la fel de sanatoasa si nutritiva ca reteta de fata. Dar pe vremea aceea, inainte de decembrie `89, nu exista magazine unde sa te servesti dupa pofta inimii cu seminte chia, tapioca si alte asemenea. In schimb, bunicii si mama aveau nenumarate ierburi pentru ceai si nu numai.

Dar acum ca avem la indemana niste superalimente cum sunt semintele chia si chiar uleiul de in, e pacat sa nu incercam sa invatam sa le folosim si sa ne bucuram de beneficiile lor, alaturi de vechile retete invatate de la stramosi, retete si ierburi pe care, de asemenea, nu ar trebui sa le uitam. Traditia, dragilor, nu trebuie uitata ci doar imbunatatita pe alocuri.

Salata de icre false de chia este o variantă interesantă la icrele obișnuite, fiind potrivită atât pentru cei care țin post, cât și pentru cei care adoptă un stil de viață vegan. Această gustare este si rapidă si bogată în multi nutrienți benefici organismului.

Trebuie sa mai spun o data: reteta aceasta de icre de chia e geniala – nutritiva si gustoasa. Si chiar daca unii mai comenteaza ca arata urat, eu una nici nu tin cont de cum arata, este mult prea buna ca sa mai tin cont de aspect. Reteta incercata aici am gasit-o la Ligia Pop care are unul din cele mai mari si mai vechi bloguri raw – vegan, pe unde mai dau eu cate o raita pentru inspiratie in perioadele de post.

icre false de chia

Cateva detalii importante

Semintele de chia

  • Aceste seminte versatile si extrem de nutritive apartin unei plante din familia mentei, Salvia hispanica, si era foarte populara initial la azteci si mayasi.
  • Aspectul lor este foarte asemanator cu cel al semintelor de mac, vorbesc aici de semintele de culoare neagra. Am inteles ca exista si seminte deschise la culoare dar nu am vazut niciodata in magazine si nici nu am folosit vreodata. Din cate am inteles din alte lecturi, in afara aspectului exterior nu este nici o deosebire intre chia neagra si chia bej.
  • Inainte de a fi folosite, trebuie hidratate pentru zece minute. Vor forma un mucus care va permite asimilarea lor de catre organism. Daca le consumati nehidratate, trec prin organism fara a fi asimilate.
  • Am gasit undeva o recomandare ca pot fi consumate si asa simple dar, sincer, mi se pare ceva foarte la neindemana, mai ales ca avem atatea retete gustoase cu chia si care se prepara extrem de repede. Nu mai spun ca atunci cand incercati sa le consumati fara a le fi hidratat inainte, au enervanta apucatura de a se lipi de dinti si cerul gurii. Deci hidratati-le inainte de a le consuma, dragelor, e un pas mic cu rezultate mari.
  • Din punct de vedere nutritional, semintele chia sunt o adevarata minune a naturii. Contin antioxidanti ce ajuta la incetinirea procesului de imbatranire, calciu (de 5 ori mai mult decat laptele), magneziu, acidul gras Omega 3 (de neinlocuit pentru sistemul cardiovascular dar si pentru cel nervos), fibre (de neinlocuit cand vine vorba de o digestie si un tranzit intestinal echilibrate).
  • Contraindicatii. Semintele de chia, datorita substantelor care le contin, trebuie folosite cu prudenta sau deloc in cazul unor afectiuni: diabetul zaharat, alergiile, probleme digestive sau gravide ori mamici care alapteaza. De asemenea, nu se recomanda a fi consumate de persoane care urmeaza tratamente cu medicamente anticoagulante. Semintele de chia deja contin compusi care influenteaza aceasta coagulare. Cel mai bine este ca in cazul in care suferiti de una din problemele de mai sus sau sunteti in una din situatiile de mai sus, consultati un medic care va va oferi cea mai buna solutie pentru situatia voastra.

Ulei de in

  • Acest ulei se obtine din coacere semintelor urmata de presare la rece. Presarea la rece este cea mai sanatoasa varianta de ulei.
  • Chiar daca este sanatos, trebuie sa pastram un echilibru, portia de ulei de in optima pe zi este de 3 linguri.
  • Uleiul poate fi folosit cu succes in salate, sosuri, smoothie-uri.
  • Este total contraindicat sa se foloseasca la prajit sau copt, la temperaturi inalte, uleiul de in elibereaza compusi daunatori sanatatii.
  • Contine acizi grasi ca Omeza 3 si Omega 6, calciu, magneziu, vitamina B 1 (foarte importanta pentru un proces metabolic echilibrat), fitosteroli (ce scad colesterolul rau) si fibre.
  • Este contraindindicat totusi femeilor gravide si mamelor care alapteaza.

Alte aperitive de post

Pasta de masline – Tapenade

Bruschete de mazare cu menta

Chiftele de conopida

Pate de ciuperci cu nuci

Guacamole

Caponata siciliana

Vinete cu ardei, amestec dulce-acrisor

Destul cu vorbaria, sa trecem la treaba si sa preparam aceste ingenioase icre de chia…..

Icre de chia, reteta VIDEO

Daca esti prima oara pe acest blog, probabil nu stii ca am si un canal video pe Youtube unde public retete in format video, o astfel de reteta vezi chiar mai jos. In cazul in care nu esti abonata deja, o poti face cat ai zice chia, dand click pe acest link. Dupa ce te-ai abonat, nu uita sa apesi si clopotelul, astfel activezi notificarile care te vor anunta ori de cate ori public ceva nou. De obicei, daca esti doar abonata, Youtube nu trimite notificari, pentru asta trebuie activat clopotelul si, cetodata, nici in acel caz Youtube nu se invredniceste mereu sa anunte pe toata lumea. Va astept si pe Youtube:).

Foarte gustoase aceste icre de chia, noua ne plac foarte mut. Va astept cu propriile impresii despre reteta dupa ce o testati in propria bucatarie.

Icre de chia, salata de icre false, rapide, nutritive, de post VIDEO

Timp de preparare 10 mins Total timp 10 mins Dificultate: Beginner Porții: 3 Calorii: 140 Cel mai bun anotimp: tot anul

Descriere

Salata de icre cu seminte chia este o reteta extrem de ingenioasa, doar cu ingrediente vegetale

Ingrediente

Cooking Mode Disabled

Instructiuni

Video
Off On

pregatim ingredientele

  1. Intr-un bol nu foarte mare, punem semintele chia peste care adaugam apa, 1 – 2 linguri zeama de lamaie, putina sare si incepem sa amestecam cu o lingura de lemn, ca pentru icrele normale.
  2. Putem sa amestecam sau putem lasa circa 10 minute sa se hidrateze semintele natural.
  3. Curatam, spalam si taiem cat mai marunt ceapa.

prepararea icrelor false

  1. Cand lichidul a fost absorbit si amestecul de seminte a capatat o consistenta mai groasa, adaugam si uleiul, turnandu-l in fir subtire ca pentru maioneza in timp ce amestecam cu nadejde. Nu adaugati mult ulei la inceput, amestecul se poate taia.

    Puteti folosi ce tip de ulei doriti dar eu zic ca aici uleiul de in face toata diferenta, ii da un gust subtil de peste. In fapt, juri ca e ulei de peste.
  2. Dupa cateva minute de amestecare energica, uleiul se va fi incorporat in compozitia care a capatat o textura densa, foarte asemanatoare cu a pastei de icre clasice.
  3. Am adaugat ceapa maruntita pe care am amestecat-o in compozitie. Puteti adauga ceapa intreaga sau doar o parte, voi decideti dupa gust.
  4. La final, am potrivit la gust – daca mai este nevoie – cu sare si zeama de lamaie.

Servire si pastrare

  1. Icrele sunt delicioase pe o felie de paine prajita, pe un cracker dar si pe legume crocante gen castravete, rosie sau ardei.
  2. Icrele se pastreaza maxim 3 – 4 zile la frigider, acoperite cu o folie alimentara transparenta de plastic pentru a preveni o pojghita subtire uscata ce are tendinta a se forma daca sta neacoperita.
Informații nutriționale

Servings 4


Amount Per Serving
Calories 140kcal
% Daily Value *
Total Fat 12.5g20%
Saturated Fat 2.49g13%
Sodium 1500mg63%
Total Carbohydrate 13.45g5%
Dietary Fiber 12.06g49%
Sugars 4.44g
Protein 5.74g12%

* Valorile zilnice în procente se bazează pe un regim alimentar de 2.000 de calorii. Valoarea ta zilnică poate fi mai mare sau mai mică, în funcție de caloriile de care ai nevoie.

Cuvinte cheie: icre de chia
File under
Rate this recipe

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Add a question

Your email address will not be published. Required fields are marked *